Top 4 supplementen voor krachttraining

Top 4 supplementen voor krachttraining

Er zijn namelijk maar weinig supplementen die jou echt geven wat ze je beloven. Er zijn namelijk ontelbaar veel producten te koop, vele merken en vele prijs klasses. Dit in een markt die oneindig is en de keuze te groot kan zijn om een goede keuze te maken op basis van jouw behoefte.

Welke supplementen moet je nemen als je aan krachtsport doet? Je hebt dan extra voedingstoffen nodig in de vorm van vitamines, mineralen, antioxidanten, koolhydraten, vetten en eiwitten. Lang niet alles kan je meer uit je voeding halen en daar wordt natuurlijk slim op ingespeeld.

Mijn ervaring leert dat lang niet alles wat te koop is echt resultaat geeft. Daarom heb ik hier een blog over geschreven. Over de supplementen die mij hebben geholpen en waar ik goede ervaringen mee heb.

Het belangrijkste van het gebruik van deze supplementen is de kwaliteit, gemak en timing. Heb je weinig tijd of ben je bijvoorbeeld veel onderweg, dan zijn supplementen heel handig.
Heb je een goed gevarieerd eetpatroon, dan kunnen ze toch een goede aanvulling zijn op (eventuele) tekorten.

Dat kan zijn door bepaalde uitsluiting van voedingsmiddelen, denk bijvoorbeeld aan fruit waar veel vitamine C inzit of een tekort aan vitamine d omdat je weinig buiten komt.

#1 WHEY ISOLAAT

Eiwitten zijn ontzettend belangrijk bij spieropbouw. In principe kun je bijna alles uit je voeding halen, maar wat als je bijvoorbeeld geen vlees eet omdat je vegetariër bent of zelfs veganist!
Dan zijn er nog heel veel alternatieven maar een goede eiwit shake zoals deze Whey Isolaat kan dan echt een goede aanvulling zijn.

#2 CREATINE MONOHYDRAAT

Creatine komt van nature voor in vlees en vis en wordt ook in je eigen lichaam opgeslagen. Hier zorgt de alvleesklier en lever voor. Je hebt altijd een buffer in je systeem. Creatine wordt namelijk gezien als energiebron waardoor je langer kan trainen en minder snel vermoeid raakt of zal gaan verzuren.

Je kunt dus meer herhalingen maken en zwaarder trainen, wat weer zorgt voor spiermassa opbouw en kracht! Wil je dat? Kies dan voor deze CREATINE!

#3 AMINOZUREN (BCAA’S)

Branched Chained Amino Acids of BCAA zijn de drie essentiële aminozuren die bestaan uit Leusine, Isoleucine en Valine. Dit bekent dat we deze niet zelf in het lichaam kunnen aanmaken. Deze aminozuren zijn gunstig voor spiermassa opbouw, spierkracht, spier coördinatie, uithoudingsvermogen, vitaliteit en herstel.

Muscle protect van Body en Fit is bijvoorbeeld goede blend van verschillende amino’s die zeker een goede toevoeging kunnen zijn voor je training en herstel. Dit zit in de muscle protect formule: Leucine, Glutamine, Citrulline, Beta alanine, HICA, HMB, electrolyten en B6.

#4 VITAMINES

Eiwitten, koolhydraten en vetten kunnen we redelijk goed uit onze voeding halen, maar met vitamines is dit net even een ander verhaal. De vitamines, mineralen en antioxidanten komen steeds minder in onze voeding voor. Dit komt voornamelijk doordat onze voedingsbodem van onze gewassen uitgeput raken (zie biologische voeding).

Maar daar is een mooie oplossing voor, want je kunt ze ook kopen. Wat ik wel adviseer is om vitamines los te kopen. Koop liever geen multivitaminen omdat je dan snel kan over doseren en dan vage gezondheidsklachten kunt krijgen zoals zenuwpijnen en uitval van spierfuncties.

Conclusie?

Supplementen kunnen zeker handig zijn, en ook goed om in te zetten als aanvulling op je voedingspatroon. Alleen kunnen niet alle supplementen alles waarmaken wat ze beloven. Kies altijd voor een voedingssupplement die zo natuurlijk mogelijk is met de minste toevoegingen. Een hoge biologische opneembaarheid is heel belangrijk.

Ik heb een goede ervaring met bovenstaande 4 voedingssupplementen in het gebruik en resultaten.
Nog steeds gebruik ik: Whey Isolaat, creatine, amino’s en vitamines C, D, B12, Omega’s en magnesium.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust in de reacties hieronder.

Gezonde groet,
Jeff

Plaats een reactie